Bezsenność - Problem naszych czasów

Bezsenność – problem naszych czasów


Bezsenność to przypadłość polegająca na niemożności zaśnięcia lub przedwczesnym budzeniu się. Zwykle jest to zjawisko krótkotrwałe, jednak czasami może przerodzić się w stan chronicznej bezsenności. Bezsenność długotrwała powoduje uczucie ciągłego zmęczenia, powoduje spadek jakości snu, negatywnie wpływa na odporność organizmu.

 

Osoby cierpiące na bezsenność odczuwają spadek nastroju, stają się apatyczne, mają problemy z koncentracją, są nerwowe. Dlatego coraz częściej sięgają po różnego rodzaju środki doraźne, które na krótko zmniejszają negatywne skutki bezsenności. Są jednak bardziej skuteczne metody walki z tą przykrą przypadłością.

 

Regularny tryb życia
Dla spokojnego snu największym wrogiem jest nieregularny tryb życia. Nieprzespane noce w weekendy czy późne poranki w dni wolne powodują, że organizm się rozregulowuje, a nasz zegar biologiczny zaczyna szwankować. Podobnie działają na nasz organizm nieregularne, popołudniowe drzemki.

 

Ciągłe poddenerwowanie, stres w ciągu dnia również szkodzą wypoczynkowi. Napięcie mięśni oraz kłębiące się w głowie myśli powodują zarówno problemy z zaśnięciem, jak i przedwczesne budzenie się w nocy.

 

Pamiętajmy również, aby kłaść się spać wyłącznie wówczas, gdy jesteśmy zmęczeni. Nie jesteśmy w stanie oszukać organizmu, więc wszystkie próby „zaśnięcia na siłę” z pewnością spełzną na niczym.

 

Dla jakości snu ważne jest również odpowiednie ustawienie łóżka. Czasami źle ustawiony mebel – obok kaloryfera, tuż obok drzwi, może sprawić, że nie jesteśmy w stanie znaleźć dla siebie „odpowiedniego ułożenia” – wiercimy się i niecierpliwimy.

 

Odpowiednia dieta
Spory wpływ na jakość snu ma dieta. Przejadanie się przed snem może powodować wzmożoną aktywność układu trawiennego, co za tym idzie – zaburzyć spokojny sen. Jeżeli uczucie głodu nie pozwala nam zasnąć, najlepiej zdecydować się na lekkostrawną potrawę – jogurt, owoc.

 

Czasami w walce z bezsennością sięgamy po różne suplementy diety, które teoretycznie mają przywrócić odpowiedni sen. Nie są to jednak leki, stanowią jedynie uzupełnienie diety, więc nie można od nich oczekiwać wysokiej skuteczności. 

 

Jak leczyć bezsenność?
Największą skuteczność osiąga racjonalna farmakologia, czyli połączenie leków pochodzenia roślinnego z zasadami higieny snu. Jednym ze skuteczniejszych leków tego typu jest Lunapret, stworzony na bazie suchych ekstraktów z korzenia waleriany oraz szyszek chmielu. Ponieważ nie jest to suplement diety, jego skuteczność jest większa, niż innych produktów tego typu. Jednocześnie jest lekiem naturalnym, nie uzależnia, nie ma skutków ubocznych.

 

Wszystkie leki zwalczające bezsenność powinno się stosować w możliwie najmniejszych, skutecznych dawkach. Dobrze także, aby były stworzone na bazie naturalnych składników. Należy również pamiętać, aby bezsenność zwalczać lekami, nie suplementami, które pełnią zwykle funkcję uzupełnienia diety i nie zwalczają objawów tej przypadłości. To pozwoli na skuteczne wyleczenie przypadłości, jednocześnie nie powodując innych negatywnych skutków.

* Przed użyciem leków zapoznaj się z jego ulotką, która zawiera wskazania, przeciwskazania, dane dotyczace działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczace stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij