Jak stan zdrowia może wpłynąć na sprawność seksualną?

2016-08-25
Jak stan zdrowia może wpłynąć na sprawność seksualną?

Potencja i libido to czynniki sterowane w dużej mierze przez nasz stan zdrowia. Wpływa na nie także tryb życia, ilość stresu, posiadane nałogi oraz w nie mniejszym stopniu dieta. Co robić, by móc cieszyć się pełnym zdrowiem, płodnością i sprawnością seksualną?

Zbilansowana dieta a potencja i płodność

Większość młodych Polaków posiada już pewną wiedzę na temat tworzenia zbilansowanej diety, na temat tego, co jest dla nich korzystne, a jakich produktów powinni jednak unikać. Nie zawsze jednak przekuwają tę wiedzę w rzeczywiste działania. Poza tym, stworzenie bardzo dobrze skomponowanej, zdrowej diety, wymaga wiele czasu i uwagi, czasami także pieniędzy. Co więc warto wiedzieć o wpływie diety na potencję? Oto mikropigułka wiedzy, która pomoże choć częściowo zmienić stan rzeczy.

Przede wszystkim należy unikać kwasów tłuszczowych nasyconych, które w naszej diecie najczęściej pojawiają się pod postacią tłuszczów zwierzęcych. Należy pożegnać się z tłustym mięsem i wędlinami, malce, serami żółtymi, tłustym mlekiem. Znajdują się one także w oleju palmowym. Działają one prozapalnie i mogą prowadzić do rozwoju miażdżycy. Oba te czynniki mają niekorzystny wpływ na potencję. Równie niebezpieczne są kwasy tłuszczowe trans, najczęściej spotykane w słodyczach.

Zamiast nich należy zadbać o dostarczanie odpowiedniej ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają przeciwne działanie. Ich źródłem są ryby morskie, jak śledź, łosoś czy makrela, oraz oleje: sojowy, rzepakowy i lniany. Czasami, jeśli nie zdążymy w ciągu tygodnia zjeść niczego, co zawiera cenne kwasy, zwłaszcza Omega 3, warto posiłkować się suplementem, zawierającym w kapsułkach. Należy tylko zwrócić uwagę, by pochodził on od sprawdzonego producenta.

Bardzo ważnym dla męskiej płodności minerałem jest cynk. Wpływa on bezpośrednio na jakość nasienia, ale ma też ogromne znaczenie dla funkcjonowania całego organizmu. Znajdziemy go również w rybach, owocach morza, ale także jajach, chudym mięsie, czy produktach takich jak razowe pieczywo, owsiane otręby. Sporo cynku znajduje się też w orzechach i nasionach roślin strączkowych.

Panowie, którzy starają się o zdrowego potomka, mogą pomyśleć o suplementacji cynku, dobierając jego odpowiednią dawkę i codziennie, stopniowo uzupełniając o niego dietę.

Kiedy dieta to za mało?
Czasami jednak okazuje się, że mimo stosowania zdrowej, zbilansowanej diety nadal występują problemy z płodnością. Ich przyczyn może być wiele. Czasem tak niszczący wpływ posiada uogólniony stres, kiedy indziej są to problemy w pracy, uczucie lęku i zmartwienia związane z sytuacją zawodową czy rodzinną, przeżywana złość, czy inne problemy zdrowotne, które pośrednio działają i na tę sferę życia.

Co można zrobić w takich sytuacjach? Wielu mężczyzn decyduje się wówczas na sięgnięcie po suplementy ukierunkowanie specjalnie na zwiększenie ?mocy?, poprawę potencji i zwiększenie libido.

Jednym z najczęściej sprzedawanych preparatów  na potencję w Polsce jest Braveran. Trzeba wspomnieć o tym, że jest to suplement, nie lek, wobec czego w jego składzie znajdziemy wyłącznie naturalne składniki w skoncentrowanej postaci. Produkty te uznawane były od wieków za afrodyzjaki i z pewnością nie zaszkodzą, a mogą pomóc. Są to między innymi żeń-szeń, maca, szafran, buzdyganek ziemny, a także l-arginina, oraz wspomniany wcześniej cynk i selen.

Innym popularnym środkiem jest Vitasteron, którego skład jest dość podobny i naturalny ? również zawiera żeń-szeń, cynk, a do tego mleczko królewskie oraz witaminę E.

Kolejnym produktem, który zyskuje pozytywne opinie wśród użytkowników, jest Permen lub Permen King (wzmocniony skład). Podstawowym składnikiem jest tu znowu żeń-szeń, buzdyganek ziemny i arginina.

Można zadać sobie pytanie, czy nie lepiej byłoby spożywać sam korzeń żeń-szenia, czy nie byłoby to jeszcze bliższe natury rozwiązanie. Warto jednak pamiętać, że w tabletkach tego typu znajdują się koncentraty i ekstrakty, zapewniające w jednej małej tabletce dawkę dużo większą, niż zapewne bylibyśmy w stanie spożyć samodzielnie.

Podsumowując powyższe rozważania, czasami nasze próby utrzymywania zdrowych nawyków i dobrej diety nie wystarczają dla zachowania pełnej sprawności seksualnej. W takich sytuacjach ratunkiem mogą okazać się dobrej jakości, naturalne suplementy. Mimo wszystko, należy jednak podejmować starania, by zmniejszyć wpływ negatywnych czynników i powrócić do stanu równowagi.


Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2016
* Przed użyciem leków zapoznaj się z jego ulotką, która zawiera wskazania, przeciwskazania, dane dotyczace działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczace stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij