Naturalne sposoby wspomagania potencji. Co włączyć do diety, by cieszyć się lepszym życiem seksualnym?

2020-01-30
Naturalne sposoby wspomagania potencji. Co włączyć do diety, by cieszyć się lepszym życiem seksualnym?Na męską sprawność seksualną wpływa wiele czynników. Niektóre z nich, jak np. stres, zmęczenie mogą wynikać bezpośrednio z prowadzonego trybu życia, inne mogą mieć podłoże psychiczne, a jeszcze inne wynikać ze stanu zdrowia lub kondycji organizmu. Nie bez znaczenia jest także wiek mężczyzny, a ten im wyższy, tym ryzyko problemów z potencją szybciej rośnie. Mimo że walka z nimi jest zazwyczaj trudna i złożona, to można zatroszczyć się o swoją sprawność, stosując w diecie odpowiednie składniki. Dowiedz się, co warto włączyć do swojego jadłospisu, aby cieszyć się udanym życiem seksualnym.

Magia? Nie – naturalne właściwości ziół

W czasach zamorskich ekspedycji w poszukiwaniu nowych ziem i skarbów, odkrywcy docierali w najróżniejsze zakątki świata, gdzie spotykali się z różnymi kulturami. Mieli przez to kontakt z lokalnymi zwyczajami, wierzeniami i kuchnią. W ten sposób odkryto wiele powszechnie stosowanych dziś przypraw — cynamon, goździki, pieprz, kurkumę lub anyż. Miejscowi używali ich jednak nie tylko w celach spożywczych, ale także leczniczych, wykorzystując naturalne właściwości zawartych w nich substancji.

Już wtedy traktowano kłopoty z potencją jako problem medyczny i szukano skutecznych sposobów ich leczenia i zapobiegania. Przyjrzyjmy się kilku roślinom, których wpływ na potencję został naukowo potwierdzony i teraz można je spotkać zarówno w formie przypraw, jak i suplementów diety.

  • Żeń-szeń — powszechnie wykorzystywany w medycynie chińskiej, wzmaga popęd seksualny. Zawarte w korzeniu substancje redukują poziom hormonu stresu, który jest jednym z czynników negatywnie wpływających na sprawność seksualną. Żeń-szeń podwyższa ciśnienie krwi, dlatego mężczyźni mający problemy z nadciśnieniem powinni bardzo uważać lub nawet wcale po niego nie sięgać.
  • Korzeń maca — suplement diety jako afrodyzjak polecany jest w celu utrzymania naturalnej aktywności seksualnej i energii zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Korzystnie wpływa na wydajność energetyczną organizmu. 
  • Miłorząb japoński — dzięki zawartym w nim flawonoidom ma pozytywny wpływ na poprawę sprawności seksualnej u mężczyzn. Oddziałuje na układ krążenia i wspomaga napływ krwi do ciał jamistych, co przekłada się na erekcję. 
  • Lukrecja — to kolejne z ziół, którego wpływ na potencję został naukowo zweryfikowany. Zawiera wysokie ilości cennych mikroelementów, a także witamin z grupy B i E. Ponadto jest cennym źródłem biotyny i lecytyny, które korzystnie wpływają na przemianę materii i ogólny stan organizmu.

Jak włączyć je do codziennej diety?

Wyszukiwanie przepisów, w których wykorzystane zostały zioła wspierające potencję, na pewno byłoby czasochłonne. Nie bardziej niż późniejsze poszukiwanie ziół i dodawanie ich do posiłków. Warto jednak się za nimi rozejrzeć i wkomponować w swój jadłospis. Jeśli w formie suszonej lub świeżej będą trudne do dostania, można sięgnąć po suplementy zawierające korzeń maca lub żeń-szenia. Organizm z pewnością doceni zawarte w nich naturalne substancje, które pomogą w osiągnięciu wyższej sprawności seksualnej.

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2020
pixel